کمدی منطق رمانی تاریخی است که قهرمانان اصلی آن ، راسل ، کانتور ، فرگه ، هیلبرت ، گودل و ویتگنشتاین مسیری بسیار ناهموار را برای دستیابی به حقیقت طی می کنند، مسیری که بعضی از آن ها را به مرز جنون می کشاند، و بعضی را از مرز می گذراند.

شخصیت‌های اصلی کتاب راسل، ریاضیدان، منطقدان است که به شیوه بسیار جذابی در خلال روایت داستان زندگی او، داستان جستجو‌های ریاضیدانان و منطق‌دانان برای یافتن مبانی منطقی ریاضیات را بیان می‌کند.

کتاب از سبک کتاب مصور (کمیک اسکریپ) برای روایت خود استفاده کرده است و انصافا یکی از نمونه‌های بسیار خوب این سبک کتاب در ایران است. کیفیت تصاویر بسیار عالی و متن‌ها جذاب است. خواندن این کتاب بسیار روان و راحت است. به شیوه‌ای کاملا بدیع یکی از پیچیده‌ترین مباحث ریاضیات و منطق را بیان کرده است. در بخشی از مطالب نیاز به اطلاعات اولیه در مخاطب وجود دارد. روایت داستان کاملا جذاب و بسیار خوب است.

خواننده‌ای که به حوزه مبانی ریاضیات و منطق علاقه و اندکی اطلاع داشته باشد از خوانش کتاب به شدت لذت خواهد برد. اساسا کتاب روایتی داستان‌گونه از قسمتی از تاریخ ریاضیات. ترجمه متن نسبتا روان است.